Regulamin servera DrugRP 2.0


10 głównych przykazań RP

  • Zabójstwo to ostateczność!
  • Aby dokonać napaści na innego gracza, musisz mieć do tego konkretny powód RP.
  • Szanuj swoje życie i życie innych.
  • Połącz się ze swoją postacią! Odgrywaj ból, strach, radość czy też smutek.
  • Nie wychodź z roli! Nie psuj innym rozgrywki i klimatu akcji!
  • Pieniądze to tylko dodatek do RP! One szczęścia i dobrego RP nie dają!
  • Nie czerp informacji ze źródeł trzecich tj. Stream, informacje OOC itp.
  • Niezależnie jaką frakcję wybierzesz, zawsze planuj dokładnie swoje kroki i licz się z konsekwencjami!
  • Przede wszystkim czerp radość z rozgrywki!
  • Szanuj innych i podchodź do każdego z szacunkiem!

§1. Zasady ogólne

  1. Każdy gracz serwera jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu.
  2. Administracja ma prawo karać za zachowania, które uzna za działanie na szkodę serwera, bez względu na postanowienia regulaminu.
  3. Administracja uchwala i zmienia regulamin wedle własnej woli.
  4. Rozgrywka na serwerze odwzorowuje życie we współczesnych USA, jak wiadomo USA pełne jest imigrantów więc nie wprowadzamy wymogów co do imion i nazwisk.
  5. Zabrania się uzyskiwania przewagi, w grze korzystając z metod innych niż normalnie dostępne dla gracza lub wykorzystując błędy.
  6. Zabrania się opuszczania rozgrywki podczas trwania akcji RP.
  7. Każdy crash bądź inny błąd który spowodował wyjście servera należy zgłosić na odpowiednim kanale przedstawiając dowód w postaci nagrania lub screenshota.
  8. Wchodzenie w tekstury poprzez wszelkiego rodzaju glitche jest SUROWO zabronione.
  9. Latanie helikopterem policyjnym/medycznym, jak i również jego kradzież, bez dobrego motywu RolePlay, są zabronione.
  10. Zakazuje się nadużywania przycisku "Z". Używasz to TYLKO i WYŁĄCZNIE, aby uzyskać hexa gracza który na twoich oczach łamie regulamin.
  11. Zakazuje się sprzedaży przedmiotów za prawdziwe pieniądze. Lub wymieniania przedmiotów IC na przedmioty OOC. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne straty materialne wskutek takich działań.
  12. Zakazuje się bycia AFK (Away From Keyboard) podczas rozgrywki. Będąc AFK uniemożliwiasz innym graczom interakcje ze sobą, jeżeli zginiesz i stracisz przedmioty sam sobie jesteś winien.
  13. Podczas rozgrywki zakazuje się przesiadywania na teamspeaku/discordzie, bądź używania każdej innej formy komunikacji z innymi osobami przebywających na serverze, niż dostępny w grze chat VoiceChat/chat. Nie dotyczy radia policyjnego/medycznego.
  14. Zakazuje się tzw. 'mustwinowania', czyli prowadzenia akcji RP w taki sposób aby za wszelką cenę wygrać. Zasada jest plastyczna, tzn. nie każdą akcje zakończoną powodzeniem traktuje się jako mustwin.
  15. Złamanie regulaminu przez drugą osobę nie uprawnia Ciebie do łamania go.
  16. Zakazuje się sprzedawania bądź rozdawania majątku za korzyści OOC.
  17. Zakazuje się robienia imprez, czynności określanych jako 'bagno', 'syf' etc. na terenach komend, szpitali i innych miejsc w których nie jest to wskazane. Wyjątkiem są eventy.
  18. Możliwość odwołania/wykupienia się od bana możliwa jest dopiero po upłynięciu 12 godzin.
  19. Zakazuje się odgrywanie SexRP przez osoby poniżej 18 roku życia. W Polsce uprawianie seksu jest legalne od 15 r.ż. jednak oglądanie pornografii jest dozwolone od 18 r. ż., do oglądania zaliczamy również odgrywanie w grze video. Osoby, które złamią tą zasadę zostaną permamentnie wykluczone z rozgrywki. Jeżeli którakolwiek ze stron ma ukończone 18 lat dostaje zakaz odwołania z powodu demoralizacji nieletnich.
  20. Zakazuje się oszukiwania przy sprzedaży pojazdów. Oszukanie przy sprzedazy zakończy się całkowitym wipe postaci.
  21. Zakazuje się używania kasków bojowych przez osoby inne niż specjalne jednostki policji.
  22. Zakazuje się 'stopowania akcji' w celu rozmowy na rządowym. Rządowe przeprowadzone mogą być PO akcji, nie w trakcie.
  23. Zakazuje się 'powtarzania akcji' po poważniejszym złamaniu regulaminu. Po takim powtórzeniu wiadome już jest co mieli oponenci, jaki był ich plan etc., dlatego taka powtórka nie ma sensu.
  24. Zakazuje się strzelania dla samego faktu strzelania, trzeba mieć wyraźny powód żeby rozpocząć z kimś strzelaninę.

§2. Komunikacja

  1. Chat OOC został wyłączony ze względu na nadużycia. Nadużywanie chatu local OOC będzie karane.
  2. Udział w rozgrywce możesz brać pod warunkiem posiadania mikrofonu.
  3. Każdy gracz ma obowiązek dostosować głośność swojego mikrofonu do ogólnie akceptowalnego poziomu. Nie zaleca się ustawiania +30dB w ustawieniach systemu.
  4. Kłamanie używając komendy /do jest zabronione.
  5. Wyciąganie broni długiej musi odbyć się poprzez odegranie wyciągania z bagażnika pojazdu, torby lub innego rodzaju skrytki. Wcześniej należy odegrać wkładanie tam tej broni.
  6. Zakazuje się używania w grze zwrotów typu 'zamyślam się', 'udaru dostałem','majorka' etc., od teraz będzie to traktowane jako FailRP.
  7. Zakazuje się zachowania powszechnie uważanego za toksyczne, bezpodstawnego obrażania czy publicznego obrażania, zarówno na chatach IC jak i OOC.
  8. Zakazuje się mowy nienawiści zarówno na chatach IC jak i OOC.
  9. Zakazuje się nadużywania chatu w grze aby kogoś obrażać, chat to nie jest odpowiednie miejsce aby się publicznie wyzywać.

§3. Postacie

  1. Zabrania się przekazywania lub pozbywania się majątków przed planowanym uśmierceniem postaci, lub zaprzestaniem rozgrywki.
  2. Gracz jest zobowiązany do prowadzenia postaci z odpowiednią wiedzą OOC. Dotyczy to postaci policjantów, lekarzy, prawników, gangsterów itp.
  3. Imię i nazwisko postaci składa się z liter alfabetu łacińskiego, bez znaków diakrytycznych oraz specjalnych. Nie może należeć do znanej osoby i musi być realne.
  4. Zakaz używania niewidzialnych ubrań.
  5. Zakaz ubierania się w stroje policyjne tudzież podszywania się pod policje.
  6. Zakazuje się odgrywania postaci, które nie mają racji bytu w świecie realnym, np. Venom, Ghost Rider itp. (wyjątkami są postaci eventowe za zgodą Administracji).
  7. Administracja może zezwolić na posiadanie drugiego życia. Drugie życia dostępne są dla osób znajdujących się we frakcjach głównych (EMS, LSPD, LSC).
  8. Aby zmienić postać na drugą na służbie musi być obecnych minimum: 8 osób(LSPD), 5 osób(EMS), 3 osoby (LSC), nie licząc przyznanej przepustki na zmianę mimo limitu.
  9. Główna administracja może wydać pozwolenie na zmianę postaci nawet w przypadku braku odpowiedniej ilości osób na służbie.
  10. Przekazywanie majątku między postaciami, lub przy oczywistym banie jest zakazane. Konsekwencje tego czynu ponoszą obie strony.
  11. O możliwości uśmiercenia cudzej postaci (CK) decyduje tylko i wyłącznie owner servera. Tylko on może wydać zgodę na takie uśmiercenie. Własną postać można uśmiercić w menu wybory postaci (przy wchodzeniu na server), jeżeli Twoja postać ma przeszłość kryminalną i jej śmierć może wpłynąć na RP innych osób to musisz posiadać zgodę właściciela servera.
  12. Zakazuje się używania imion i nazwisk sławnych osób (Celebrity Name)
  13. Zakazuje się używania akronimów swojego nicku jako imienia i nazwiska swojej postaci (Np Olszer - All Sher, Viksu - Vick Soo)
  14. Zakazuje się używania swoich nicków ooc jako ksywek IC.

§4. Przestępstwa

  1. Zabrania się popełniania brutalnych przestępstw, otwartych napaści i morderstw w miejscach użytku publicznego (parkingi, sklepy etc.), budynkach rządowych oraz skupach, chyba, że zmuszają nas do tego okoliczności roleplayu (POWAŻNA, AGRESYWNA prowokacja, przeniesienie akcji etc.)
  2. Jeżeli okoliczności przedstawione w punkcie wyżej zmuszą nas do przeprowadzenia akcji w takim miejscu MUSIMY mieć zasłoniętą twarz.
  3. Zabrania się okradania kont bankowych oraz zmuszania do zmieniania właściciela pojazdów.
  4. Zakaz przeprowadzania:
    • porwań i kradzieży, gdy na serwerze jest mniej niż 2 policjantów na służbie,
    • napadu na bank, gdy na serwerze jest mniej niż 4 policjantów.
    • Zlecenia zabójstw są dozwolone, ale muszą być właściwie uzasadnione.
    • Zabicie NPC jest kwalifikowane jako popełnienie morderstwa.
    • Zakaz wykorzystywania funkcjonariuszy publicznych (oprócz EMS), którzy są na służbie jako zakładników, gdy na serwerze jest ich mniej niż 6
  5. Na każdego podstawionego zakładnika musi być jeden normalny, (2 podstawionych = 2 normalnych).
  6. Zakazuje się dołączania do agresywnej akcji RP(strzelanina, napady etc.) jeżeli nie jesteś żadną ze stron akcji, rónież obowiązuje zakaz dołączania do stron tej akcji.(Nie dotyczy PD i gangów wspierających swoich ludzi)
  7. Zakaz napadu na graczy, gdy celem napadu jest wyłącznie kradzież.
  8. Napad na sklep mogą przeprowadzić maksymalnie 3 osoby.
  9. Osoby z rangą Chiefa/Bossa dowolnej frakcji/organizacji/firmy mają zakaz popełniania poważnych przestępstw. Te osoby są wyznaczone do odgrywania roleplayu związanego ze swoją frakcją i pilnowania osób pod sobą. Jeżeli chcesz zająć się łobuzerką to nie podejmuj się takiej odpowiedzialności.(nie dotyczy organizacji przestępczych).
  10. Zabrania się okradania lub napadania na członków EMS na służbie. Zakaz obejmuje również kradzież ich pojazdów służbowych. Poza służbą medyk jest uważany za normalnego gracza.
  11. Zakaz popełniania przestępstw na terenie zielonej strefy,
  12. Zakaz inicjowania na terenie zielonej strefy,
  13. Zakaz grania "na dzwona" - celowego wywoływania efektu dzwona w celu napadu. Jeżeli ktoś ma dzwona to musisz mu pozwolić to odegrać
  14. Można napadać osoby wykonujące nielegalne czynnosci (pranie brudnych pieniedzy, sprzedaż narkotyków) nawet jak nie ma policji online
  15. Zakaz podejmowania akcji, które w normalnym życiu doprowadziłoby do 100% śmierci ofiary. Np. ucięcie głowy porwanemu, wrzucenie go do kwasu, zakopanie 10 metrów pod ziemią itp. W skrócie zakaz FCK.
  16. Robienie przysłowiowej “wojny gangów” w centrum miasta, gdzie IRL po kilku minutach cała Policja dostępna w mieście stanęłaby na nogach może być nagrodzone banem za FailRP lub wyrokiem śmierci za terroryzm.
  17. Wcześniej zainicjowana sytuacja RP może zostać przeniesiona na teren zielonej strefy,
  18. Za cop baiting mimo upomnień delikwenta ze strony policji, policja ma prawo wsadzić go do więzienia na 120 miesięcy - jednak ma obowiązek go złapać i odegrać wrzucanie do więzienia.
  19. Zabrania się molestowania słownego(psychicznego) jak i fizycznego.
  20. Zakazuje sie udzielania pomocy innej osobie tylko po to aby ją okraść
  21. Zakaz porywania/napadania bez wyraźnego powodu, chęć zarobku nie jest uznawana za powód,
  22. Zakaz porywania, strzelania w miejscach nierealistycznych takich jak więzienie, baza wojskowa itd.
  23. Za poprawną inicjację uznaje się dokładne polecenie do wykonania wraz z ostrzeżeniem o skutkach nie posłuchania takowego.Łapy łapy to nie jest poprawna inicjacja.
  24. Zakazuje się inicjowania z pojazdu do osób będących poza pojazdem lub będących w innym pojeździe.
  25. Zakazuje się porywania policyjnych negocjatorów.
  26. Zakazuje się używania wykonywania czynności na /do, które można wykonać normalnie w obecnej sytuacji (np. '/do celuje do zakładnika' tylko dlatego, że nie chce ci się do niego celować)
  27. Zakazuje się jednoczesnego rozwiercania skarbca/sejfu w sklepie i celowania do zakładników. Skoro jesteś pochłonięty rozwiercaniem nie masz możliwości jednoczesnego celowania.
  28. Napadając na sklepy/banki pojazdami typu cross/enduro (terenowe) musisz liczyć się z tym, że zostaniesz rozstrzelany jak tylko przestaniesz stanowić zagrożenie dla zakładników.
  29. Jeżeli wyrok więzienia wydany przez policje jest wyższy lub równy 180 miesięcy musi być przeprowadzony obowiązkowy konwój, bez względu na ilość funkcjonariuszy lub wole skazanej osoby.
  30. Policja ma zakaz ramowania innego pojazdu w mieście jeżeli ten nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla cywili.
  31. Zakazuje się popełniania poważnych przestępstw (porwania, napady na ludzi, sklepy, banki, morderstwa etc.) dla osób będących we frakcjach EMS/LSPD/LSC/DOJ
  32. Zakazuje się odbijania konwoju bezposrednio przed lub w więzieniu, jest to traktowane jaki FailRP. Odbicie powinno nastąpić podczas trwania drogi konwoju a nie dojeżdzania do celu.
  33. Aby odbić kogoś z więzienia trzeba się wcześniej umówić z policją tak aby mieli szanse obstawić więzienie jak strażnicy IRL.
  34. Zakazuje wchodzenia na prywatne posiadłości w celu 'trollingu'.
  35. Brudne pieniądze uważane są jako normalne pieniądze (nieopodatkowane lub pochodzące z nielegalnego źródła) i na pierwszy rzut oka nie są odróżniane od normalnych. Aby sprawdzić autentyczność pieniędzy policjant musi odegrać sprawdzanie numeru seryjnego w bazie. Policja nie może zabierać brudnych pieniędzy z wyjątkiem czynności PO napadzie na sklep lub bank etc.
  36. Zakazuje się wynoszenia zwłok w krzaki/wrzucania ich do wody w celu utrudnienia znalezienia ich przez medyka.

§5. Zasady nowego życia

  1. Po odrodzeniu się w szpitalu, Twoja postać nie pamięta, co wydarzyło się bezpośrednio przed śmiercią.
  2. Musisz odgrywać stan swojego zdrowia adekwatnie do obrażeń, które poniosłeś.
  3. Musisz wykonywać polecenia ratowników w przypadku działań ratunkowych, które dotyczą twojej postaci.
  4. Odgrywanie martwego lub ran śmiertelnych oznacza zgodę na CK, jeżeli ratownik stwierdził zgon. Informację o takiej sytuacji należy przedstawić ownerowi,
  5. Zabronione jest inicjowanie 1v3, 2v5, 3v6 chyba, że niekorzystny stosunek liczby osób jest nadrabiany, elementem zaskoczenia (pułapką), bronią długą, ciekawym użyciem pojazdów/elementów otoczenia itd. Surowo karane będzie inicjowanie bez żadnego pomysłu RP na tzw. "Janka" który spróbuje sam porwać trzech zakładników.
  6. Po śmierci nie możesz wrócić na miejsce akcji. (nawet gdy podniósł cię medyk/kolega a ty odegrałeś kulę w kamizelce)
  7. W momencie, gdy Twoja postać jest nie przytomna (np. po postrzale) NIE MOŻESZ ROZMAWIAĆ. Nie musisz pisać '/me mdleje' bo to jest oczywiste, że Twoja postać jest nieprzytomna.
  8. Zakazuje się przenoszenia majątku z jednej postaci na drugą (lub nową). Jeżeli wykorzysta się do tego osobę trzecią ona również zostanie ukarana.
  9. Pełna ciąża (9 miesięcy) musi być odgrywana przez pełny miesiąc (31 dni).

§6. Pojazdy i przedmioty

  1. Zakaz wykorzystywania pojazdów frakcji i służbowych do prac dorywczych i nielegalnych, będąc w pracy jesteś zobowiązany do używania pojazdów pracowniczych.
  2. Przedmioty w ekwipunku postaci lub dowolnym miejscu przeznaczonym do ich przechowywania, znajdują się tam fizycznie w każdej sytuacji. Można je tam znaleźć i zabronione jest odgrywanie ich braku lub ukrywania.
  3. Zakazuje się zabierania policjantom broni, oraz przedmiotów stricte policyjnych po napadach/strzelaninach. Wyjątkiem są napady na sklep/bank, po takim napadzie można zebrać z policjantów także broń. (zapobiega to napadaniu PD wyłącznie dla sprzętu)
  4. Policjant używający własnego pojazdu na służbie ma obowiązek wyposażyć go w sygnały świetlne i dźwiękowe.
  5. Domki jako posiadłości kupione za 'eurogąbki' nie podlegają przepisaniu na inne osoby, zakazuje się również przepisywania ich w spadkach. Po śmierci postaci będącej właścicielem posiadłości, właścicielem staje się urząd miasta i posiadłość jest możliwa do ponownego zakupu.
  6. Zakazuje się lootowania wszystkich przedmiotów po strzelaninach, dozwolone jest zabranie tylko broni i gotówki.

§7. Organizacje

  1. Dzielenie się informacjami z osobami trzecimi poza IC jest zabronione.
  2. Za gang uznaje się grupę co najmniej 5 osób, które działają wspólnie i nielegalnie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, a ich organizacja została zatwierdzona przez administrację.
  3. Organizacja przestępcza nie ma limitu członków lecz na serwerze w danej chwili może być aktywnych w roli członka organizacji maksymalnie 15 osób.
  4. Członkowie gangu biorący udział w rozgrywce:
    • może prowadzić wszelką działalność przestępczą, m.in., porwania, napady, wymuszenia, okupu, kradzież. Może je przeprowadzać wszędzie, w granicach rozsądku i zgodnie z innymi punktami regulaminu,
  5. Szajka to grupa co najmniej 2 osób (max 6), które działają wspólnie i nielegalnie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, a ich organizacja nie została zgłoszona lub jeszcze nie jest zatwierdzona przez administrację. Dotyczy to także pojedynczych osób.
  6. Taka grupa/osoba:
    • może przeprowadzać napady na banki/sklepy,
  7. Jeżeli osoba wkroczy na teren strzelaniny/potyczki gangów mając na sobie kolorystykę jednej ze stron może zostać pomylona z członkami gangu.
  8. Firmy zakładane są w celach RP, zakładanie firmy tylko dla profitów z tym związanych jest zabronione i będzie karane.
  9. Wykorzystywanie pojazdów firmowych w napadach/porwaniach i innych poważnych przestępstwach jest zabronione.
  10. Firma może zostać zamknięta/zawieszona przez departament DOJ jeżeli dojdzie do poważnych uchybień in-game lub regulaminowych.
  11. Firma może zostać zamknięta/zawieszona przez administratora jeżeli stwierdzi, że nie spełnia swoich zobowiązań lub nie spełnia wymogów aktywności.
  12. Zakaz bugowania (kradzieży) broni z polowania i wykorzystywania jej w innych celach niż polowanie na zwierzęta w misji, każda próba spotka się z natychmiastowym wipem postaci i banem na okres 7 dni,
  13. Policja podczas przewozu zatrzymanego w konwoju na więzienie ma prawo strzelać bez inicjacji do osób, które zagrażają przewozowi oskarżonego,
  14. Policja po pomyślnym odzyskaniu zakładników ma prawo rozpocząć ostrzał w kierunku napastników jeżeli ci nie stanowią już zagrożenia dla zakładników.
  15. Stosowanie się do zasady "wolnych odjazdów", "kulturki na drodze" etc. jest tylko i wyłącznie kwestią kultury ze strony PD aczkolwiek zalecanym jest stosowaniem się do żądań napastników w celu uniknięcia nieprzyjemnej atmosfery.
  16. Medycy są bezstronni co oznacza, że nie mogą interweniować w żadnej sytuacji na korzyść żadnej ze stron (np. podnoszenie tylko jednej ze stron strzelaniny).
  17. Medycy mają zakaz popełniania poważnych przestepstw(napadanie, porywanie etc.)
  18. Mafia to struktura pilnowana przez administracje, której celem jest regulowanie życia przestępczego na wyspie. Mafi nie można założyć ani przejąć chyba, że zezwoli na to owner.
  19. Obowiązuje zasada odpowiedzialności zbiorowej. Jeżeli jedna osoba z twojej grupy złamała regulamin w trakcie akcji - odpowie za to cała grupa.
  20. Gangi w celu uczestnictwa razem w jednej akcji mogą założyć tak zawną Tymczasową Grupe Łączoną.
    • Chęć utworzenia takiej grupy zgłaszacie w prywatnej wiadomości do CoDeX#7082, grupa nie jest ważna do czasu uzyskania decyzji,
    • Tymczasowa Grupa Łączona może liczyć maksymalnie 30 osób
    • Tymczasową Grupe Łączoną obowiązuje zasada odpowiedzialności zbiorowej, a także zasady gangów,
    • Grupa jest tworzona tylko na jedną akcje, po zakończeniu akcji zostaje automatycznie rozwiązana
  21. LSPD karając osoby może samemu nadać wyrok maksymalnie 120 miesięcy pozbawienia wolności i maksymalnie 200.000$ dolarów grzywny. Aby nadać większą karę wymagana jest obecność prokuratora, który będzie pełnil rolę oskarżającego.
  22. Jeżeli LSPD chce nadać karę wyższą niż wymieniona wyżej, a prokurator nie jest obecny na wyspie, musi złożyć wniosek o ukaranie do sądu.
  23. Zakazuje się robienia 'wjazdów' na ośki gangów przez inne gangi, wyjątkiem są wcześniej ustalone ustawki, akcje wcześniej ustalone z administracją lub wyjątkowe akcje rp (np. gdy jeden gang porwie członka drugiego gangu).
  24. Zakazuje się rekreacyjnego odwiedzania osiek gangów (np. w celu sprawdzanie jak tam ładnie mają), będzie to traktowane jako FailRP.
  25. W momencie gdy trwa 'wjazd' na ośkę, osoby przebywające tam muszą liczyć się z brakiem potrzeby inicjacji.
  26. Każda nowa osoba w gangu musi być zgłoszona administracji i mieć nadaną rangę członek gangu. Jeżeli taka osoba nie była zgłoszona i nie posiada rangi członka gangu nie jest traktowana jako członek gangu.
  27. Jeżeli ktoś odgrywa gang uliczny musi wpełni wczuwać się w immersje swojej postaci. Gang uliczny typu ballasi czy lości nie robi napadów na humana i nie jeździ gclassami, jeżeli chcesz poruszać się takimi pojazdami to odgrywaj nowoczesny gang a nie gang uliczny.
  28. Poruszanie się ciężkimi i dużymi pojazdami (6x6, hummery etc.) na codzień jest zakazane, dozwolone jest używanie jednego takiego pojazdu przez grupę podczas akcji, warunkiem jest to aby pojazd był pomalowany w kolory gangu.
  29. Zakazuje się sojuszów między gangami w momencie gdy sojusz narusza immersje gry, np. ballasi nie mogą mieć sojuszu z Grove Street Family.

§8. Kontakt z Administracją

  1. Komenda /report jest jedyną drogą kontaktu z ekipą serwera podczas rozgrywki na serwerze, spam na /ooc z prośbami o revive, zgłoszeniami failRP etc. zostanie nagrodzony kickiem lub banem
  2. Podczas interwencji administratora, w celu wyjaśnienia sytuacji, rozgrywka jest wstrzymywana.
  3. Absolutny zakaz oznaczania ownera w sprawach innych niż cheater/crash servera.

§10. Postanowienia końcowe

  1. Od każdej decyzji Staffów i administracji przysługuje odwołanie na discordzie w terminie 48 godzin od chwili opublikowania lub przekazania informacji o podjętej decyzji.
  2. Decyzja rozpatrującego odwołanie jest ostateczna.
  3. Administratorzy mają prawo interpretowania zapisów regulaminu opierając się na kontekście sytuacji.
  4. Staff i moderator może podejmować decyzje tylko na podstawie zapisów w regulaminie.
  5. Poziomy zagrożenia i ich wytyczne są uważane jako część regulaminu.
  6. Owner servera zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym momencie.
  7. Ostrzeżenia na DSC działają jako mnożnik czasu bana.
  8. Proszenie o revive jeżeli nie zginąłeś z błędu servera skończy się wyczyszczeniem ekwipunku.
  9. Bumpowanie skarg/podań zakończy się ich natychmiastowym odrzuceniem.

§11. Partnerzy

  1. Osoba ubiegająca się o rangę partnera musi posiadać średnią przynajmniej 50 osób oglądających oraz wpisywać nazwę serwera w tytuł streama/filmu.
  2. Partner serwera otrzymuje tzw. złoty bilet lub priorytet w zależności od zasięgów/wyników, oraz zawartej umowy.
  3. Partner serwera dostaje dostęp do specjalnego kanału aby mieć szybszy kontakt z administracją.
  4. Partner swoim RP powinien dawać przykład innym graczom.
  5. Administracja DrugRP nie zwraca uwagi jak Partner prowadzi swojego streama, i jak się na nim zachowuje niemniej jednak Partnerzy podczas wyjaśniania spin, rozmowy z Administracją, korzystania z czatu OOC powinni zachować kulturę i nie dać się ponieść emocjom.
  6. Partner musi przestrzegać regulaminu, Partner za złamanie regulaminu podlega takiej samej karze jak obywatel.

§12. Pojęcia roleplay

  • [RP] Role Play – odgrywanie prawdziwego życia w grze, wczuwanie się w rolę którą odgrywamy, kreujemy postać.
  • [IC] In Character - świat naszej postaci, wszystko dotyczy rozgrywki.
  • [OOC] Out of Character - Wszystko, co nie jest związane z naszą postacią.
  • [CK] Character Kill – uśmiercenie postaci.
  • [RDM] Random Deathmatch - zabijanie innych graczy bez powodu do BW lub bez odegrania stosownej akcji.
  • [VDM] Vehicle Deathmatch – zabijanie za pomocą wszystkich pojazdów.
  • [PG] Power Gaming - zmuszanie kogoś do akcji RP, bez możliwości reakcji.
  • [MG] Meta Gaming – wykorzystanie informacji OOC w IC.
  • [CN] Celebrity Name - Dane sławnych osób, takie postacie są od razu usuwane.
  • [CL] Combat Log - wylogowanie się podczas akcji IC.
  • [CB] Cop Baiting - prowokowanie służb porządkowych do pościgu lub ciągłe celowe przeszkadzanie w interwencji.
  • [FD] FailDriving - nie realistyczne prowadzenie pojazdu.
  • [FCK] Force Character Kill - odegranie akcji, która normalnie kończy się CK (np. ucięcie komuś głowy)
  • [LRP] LootRP - granie wyłącznie dla pozyskiwania przedmiotów
  • [PRP] PatolaRP - typowe patologiczne zachowanie, bicie każdego na parkingu etc.

Administracja zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu!





§13. Zasady administracji

  1. Administracja ma obowiązek przestrzegania regulaminu
  2. Administracja ma absolutny zakaz nadużywania swoich permisji w celu uzyskania przewagi w grze
  3. Obowiązkiem administracji jest utrzymywanie porządku i ładu zarówno na serverze FiveM jak i na serverze discord
  4. Członek administracji nie ma prawa odrzucać podania o UB osoby, którą zbanował (Nie dotyczy HeadAdmin+)
  5. Członek administracji nie ma prawa odrzucić skargi na siebie samego bądź osobe wyższą/równą rangą
  6. Zadaniem Support'u jest wstępne rozeznanie na rządowym (czy jest sens wzywać osobe wyższą rangą), oraz odpytywanie na WhiteList
  7. Członek administracji nie ma prawa zbanować/wyrzucić osoby wyższej/równej stopniem